Utkast: Idag kom ...

Idag kom jag hem från jobbet klockan halv tio efter att ha jobbat natten. Eftersom det var fint väder och Jogga tyckte att hon ville till skogs drog jag på mig jaktkläder och drog iväg. Brumma hade precis sovit skönhetssömn så hon fick gå med i koppel något som hon inte uppskattade så mycket. Hon ville springa efter Jogga och bita sig fast i pejlen eller öronen men det fick hon inte. Men det blev en schysst promenad för Brumma ändå tror jag, för det fanns pinnar och kottar som skulle gnagas på och stubbar som skulle klättras på. När Brumma tröttnat flyttade vi oss högre upp på skogen och med Brumma kvar i bilen gick jag och Jogga ut på sök. Hon gjorde väl några skapliga turer på runt tio minuter men det enda vi lyckades skrämma upp var en grann tjädertupp. Det är ju inte precis gröttjockt med rådjur i skogen så det är ju ingen lätt uppgift hon har Jogga.
hej svejs grus och gnejs!

Jogga på språng!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0