Fy skäms och ajja bajja

Idag har jag läxat upp mig själv eftersom jag är helt rutten på att blogga. Jag tror att jag blev inspirerad till att örfila upp mig när jag åkte fast för fortkörning i morse. Kom och åkte så fint i Dottevik när en polis hoppar ut och vinkar in mig. Jag tyckte det var trevligt först för jag trodde det var körkort och nykterhetkontroll och det visste jag att jag skulle få alla rätt på. Men säg den glädje som varar, detta gick att för fort det sa polisen! åh fan sa jag, och nu pratar vi inte mer om detta! Här nedan en bild av boten och hur själva gripandet gick till.




Kommentarer
Postat av: Tankar från roten

Jag har haft körkort sedan 1969 och ,märk väl, aldrig åkt fast för fortkörning. Ville bara säga det. Men nu har de satt upp fartkameror längs Åtvidabergsvägen och när man ska åka till jaktmarken så har man ju annat att tänka på än hastigheten, eller? så vi får väl se - men sura pengar blir det.

2009-01-19 @ 17:24:11
URL: http://motvindens.blogspot.com/
Postat av: Tankar från roten

Jag haft körkort sedan 1969 och ,märk väl, aldrig åkt dit för fortkörning, har förresten aldrig fått en parkeringsbot heller. Kan det bero på att vi inte har några automater på landet. Nu har man i alla fall satt upp kameror längs hela Åtvidabergsvägen. Och nu kan det ju bli sura pengar, för vem har tid att tänka på hastigheten när man är på väg till jaktmarken?

2009-01-19 @ 17:27:13
URL: http://motvindens.blogspot.com/
Postat av: Madde

"Ärs då, pengar är inga problem" som Carro säger varje gång hon får p-böter på parkgatan :-)

2009-01-19 @ 19:31:12
URL: http://freeziiing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0